torsdag 7 oktober 2010

Varde LjungLila i bloggen - ÄNTLIGEN!

... och det var gott
eller ett tag i-alla-fall.
Tant Brun och Tant Gredelin får stå för höstens färger i bloggen- och Liljedahl... byt om du vill!

För övrigt är det tröttheten som som har greppat mig just nu.
Utschasad som jag vet inte vad intar jag fåtölj med tillhörande tv och borttappade ord för kanalskiftaren.
Insvept i en filt - lila med fuskfårskinn försöker jag hushålla med en knapp äggkopp energi - för att inte ramla ihop som en liten spillra homo sapiens

Litteraturpriset går till någon som jag aldrig läst - vilket inte stör mig ett endaste dugg.
Det som slog mig då jag läste OM herr Vargas var att jag tyckte det verkade lite ... knepigt... att karln först gifte sig med en släkting till hans... Mor ... ??? !!! ... skilde sig och gifte sig nästa gång med sin ... kusin ...???!!!
Och är jag löjlig som hänger upp mig på sådant direkt ovidkommande ifråga om hans skrivande?
Jag har definitivt svårigheter med att skilja på sak och person...
Kaotiskt pressuppbåd och han är ju glad den distingerande äldre herren så Grattis till honom men huruvida jag kommer sjunka ner i en av hans böcker som tycks handla om en ung man som inleder ett förhållande med en 14 år äldre kvinna, som han är släkt med ... lämnar jag öppet...tillsvidare...

Läste om Fysikpriset - det nya osynliga megamatrialet GRAFEN - ett slags blybaserat matrial som är urstarkt och strömledande och OSYNLIGT.
Hur vet man då att det verkligen finns ? Att det verkligen är uppfunnet? Vem har sett det? Och hur ?
Jag tänker på Star Trek & voyager & Månbas Alpha... kanske t o m Red Dwarf och Hologrammannen
Men det var minsann längesedan Fysik fick mitt hjärta att slå och väckte nyfikenhet så det må vara hänt att bevisen för dess existens är ett slags Kejsarens nya kläder fast vetenskap...
Tänk om - jag säger bara Tänk om ... Det är värsta bluffen...

Jag har blivit med Lera ! Leraverkstad med tillbehör. Skräckblandad ren skär Glädje
Funderar på en nisch.
Det är viktigt i dagens samhälle - att hitta en nisch.
Den nischade drejningen kräver sin kvinna.
Å andra sidan borde jag nog bekymra mig mer för att lyckas få lerklimpen ordentligt knådad och centrerad... till att börja med -
Jag har även insett vissa problem med att Gå händelser i förväg ... t ex ifråga om konstnärskap ... som  mitt eget eventuella... och vad som kan hända om man helt plötsligt bestämmer sig för att skriva konstnär på ett visitkort - när inträder en sådan rättighet?
Efter 5 år på Valands konstskola? Då hjärtat plötsligt talar om det med hög och bestämd röst? Då någon köper ett verk? Första utställningen ? 25:e utställningen? Då man skapat ett konstnärskollektiv och döpt det till Fjärde och femteGruppen? Eller Glädjegruppen vars regel är att bara göra humoristisk konst och den konstnär som tar sig själv för allvarligt åker ut och får inte vara med?

Och är Tant Gredelin ett väl fånigt artistnamn för den nischade lerkonsten och måste jag inleda ett förhållande med en släkting - skriva en bok om det för att hamna på en Akademistol eller kamma hem Nobelmiddag med tillhörande pris ?
Och finns det någon som har nobelpristagare på sitt visitkort ?

alla dessa frågor ... And Know ... I dont ...

Imorgon blir det en 1700- talsrapport och en hyllning till stadsmuseèt i Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar