söndag 29 maj 2011

Konsten att shoppa efter en obehaglig upplevelse

...Jodå - det går utmärkt
Sinnena skärps till rakbladsvass perception.
Plötsligt scannade jag av affären med tiotusen olika tunikor och möbler och filtar och märkliga tavlor -fult,fräckt och mittemellan ... zzzzzzzing - den vill jag ha ....ziiing ...den vill jag ha.
Ingen tvekan - inget velande.
Smack.
Jag har börjat hylla kontrasterna. De tjocka svarta strecken runt konturerna. De som särskiljer.
Att välja att ha en mur runt sig - att skydda sig. Det är verkligen bra och stärkande.
Har hittat ett schysst danskt klädmärke jag gillar - Soya Concept. - vilka båda visade sig vara de två Zzzzingen...
http://www.soyaconcept.com/
Det är en lättnad att hitta något som liksom Är En Stil - något som låter sig väljas easypeasy lemon squise
Jag förändras och med intakta tuschstreck är det lättare att lägga upp en plan...

det obehagliga var ett sammanträffande med en person som jag på ett sätt önskar jag sluppit träffa någonsin å andra sidan hade jag väl fortfarande svävat runt i en la la land syn på världen och människorna som gott och goda - ett slags barnsligt dream world.
Nu är verklighet och sanning viktigare. Och konturer.
... man kanske måste möta riktig elakhet för att verkligen förstå motsatsen - godhet.
Polariseringen behövs - inget vackert utan något fult.
Och positiv psykologi och coaching gör mig numera illa berörd - det är något otäckt med att bara var glad och käck och positiv ... riktigt otäckt !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar