måndag 30 maj 2011

Namn till Bloggen

Jodå jag vet det - jag har det ...
Allt om möjligt och omöjligt eller bara Morph
För jag gillar ju Morph
Eller Livet som lerfigurer
För jag gillar lerfigurer
Eller Allt är animation
För det mesta är som en rysk liten animerad kortfilm - egentligen.
En film som jag kommer extra väl ihåg handlade om tre förtrollade hasselnötter - den var bra. Borrade sig in i minnet på något vis.

För övrigt är det kort vecka och jag är djupt tacksam.
Jag sitter här och känner mig urvattnad och urvriden som en trasa.
80 personer idag.
Jag har pratat med alla mer eller mindre - bekräftat - min paradgren.
Jag är ett bekräftelseproffs. Nickar uppskattande - ser ett par snygga skor - en ny frisyr- en matlåda med god mat - ett nytt läppstift- läser en Cv - berömmer en ide´und so weiter und so weiter ...
Tröstar-tror inte att någon har en allvarlig hudsjukdom - snarare allergi,råder en annan att ringa FK och sedan sin handläggare...

Min utsikt är en liten bit Älv, en CRAMO skylt och några företagsflaggor som vajar i blåsten samt en stor pöl på Cramobyggnadens platta tak.
Jag tänker mögelskador... Ett stort vackert knotigt träd mellan vars grenar Älven med glitter skimrar igenom samt en väg och ett ständigt trafikbrus.
På andra sidan vägen ligger som en märklig överraskning en .... tennisbana!
Ett utomordentligt fult industrihus i vitt med en hoper alltmöjligt företag...

Varje dag tittar jag ut över detta- x antal postIt lappar - x antal undanflykter och datum och klockslag...
Jag tror inte riktigt att jag längtar bort men jag längtar inte hit heller.
Olängtar till annat - färger - glädje - liv -engagemang....
yepp så ser det ut ... just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar