onsdag 14 april 2010

jag laddar batterier

...hela tiden ...nuförtiden...
jag har skaffat Iphone - en dyr leksak för vuxna barn.
Dyr, rolig och älskad och smått hatad - för behöver jag verkligen alla dessa möjligheter till att ständigt vara PÅ - uppkopplad och med i matchen...?
Å ena sidan ... Å andra sidan
Men man undrar ju varför batteriet laddar ur löjligt snabbt?... I telephonen alltså... + datorn I Book
...Vad är grejen med apple & batterierna?
 För övrigt skiner solen fint.
Mitt besök i offentligt driven verksamhet kommer förmodligen att driva fram ett slags ultraliberalism eller anarkisten i mig.
I riktigt långsamma stunder nuddar tankarna vid att gå med i skattebetalarnas förening och det skrämmer mig...
Jag försöker mota denna aldrig förut uppdykande inombordsCarlBildt i grind genom att låna två böcker - I trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard samt Arbetets lust och leda av Alain De Botton.
Kanske de hjälper - kanske de stjälper...
Och nu måste jag sluta för det är rött uppe i hörnet och datorn drivs nu ström från reservbatteriet bla bla bla
Så nu är det dax att ladda batterierna
igen
        ... hmmmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar