tisdag 27 april 2010

tre nyanser av brunt

och jag undrar.. hur svårt kan det vara att hitta en brunsvartbrun nyans att måla ett hus med?

vi bor i ett blått hus. vi vill bo i ett brunt hus. och för en gång skull så ger vi inte efter för våra slarviga gener och bara köper hundra liter färg "som ser bra ut" utan vi tar ett vuxet målaransvar och köper provburkar.

vi har nu tre omgångar provmålning på huset, gråbrun, förljusbrun och grönbrun. ni hör hur fult det är! ingen är den svartbruna som vi vill ha.. den vi har på de gamla trädgårdsstolarna. som för all del är laserade och oljade, samt utsatta för regn och vinter några år... men ändå.

nononnoooo .. inte nåt sånt... mer nåt sån här brun nyans..


hur svårt kan det vara?!


iallafall svårare än det är för en liten åklagare att gå emot all läkarexpertis genom att ställa en egen åklagardödsdiagnos bortom alla rimliga förklaringar, alla vittnesmål, allt rim och reson för att fria några dödsmisshandlande poliser. jag hörde om johanlindkvist-fallet på radion hela eftermiddagen och det var länge sen jag kände en sån helig jävla vrede. så tydliga strukturer över hur maktfullkomliga människor tappar all självbevarelsedrift var det länge sen vi fick ta del av. och jag kan inte annat än hoppas att inte alla inom rättsväsende och media är så väluppostrade och rädda för strukturerna att man låter dessa varulvar få tolkningsföreträde.

faktiskt länge sen jag nästan lipade över dumhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar