måndag 5 april 2010

lider

..inte som jesus kanske.. men dock av nån form av påskmelankoli som inte ens kaffe biter på.

det sägs att påsken är den mest opretentiösa av alla högtider, mest kravlösa och det är nog så. vilket är nog för att man ska drabbas av melankoli. nu ska vi bara ha det kravlöst och härligt. dagarna är långa och härliga och vi ska inte shoppa, inte baka skinka eller klä nån stång. bara en och annan fjäder så är man i hamn.

nää ... startade bilen på påskafton, körde in till staden bara för att införskaffa en gul gullviva, engångsgrill och många fjädrar. kom hem med sakerna, i ett segerrus, med en känsla av att ha lyckats. lyckats göra påsk.. vinna över det lätta på nåt sätt.

jo jo...



där är här man inte är... här är där man är. myrorna och elefanterna är fan i mig det visaste programmet människan skapat. där är här man inte är. och på nåt vänster är det där man alltid tror att livet händer. men så fort jag kommer dit så är ju där här. och då var ju det helt rätt där.. då när jag var där. ni fattar.

nu är det inte på nåt sätt så att jag är missnöjd med mitt liv. det är påskmelankoli som sätter sin mjuka tass på mig bara och trycker till lite.

jag hamnade nyss på youtube bland filmer på barn och vuxna med konstiga utväxter. lite missbildningar och trädhänder. barn som sitter ihop. katter som kan prata. det är påskmelankolin.

snar kommer maken med påskgott och kaffe. kanske att kaffet hjälper. annars går det bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar