söndag 15 augusti 2010

Alma Löv,

är ett museum i Östra Ämtervik i Värmland. Jag var där i helgen, för alldeles snart stänger dom ner för allmänheten. Och det är ju det jag är tyvärr, allmänhet. För det var ett alldeles förtjusande ställe, 16 egenbyggda paviljonger och ett stort utställningshus, för svenska och andra konstnärer av idag. Mycket var väldigt roligt, särskilt roligt är saker som rör sig och som inte är videor. Men mest av allt är hela stället en magisk känsla av att livet är lätt och roligt. Att det är bara att göra. Precis det jag man/jag behöver höra. Jag skrattade mycket. (och jag hoppas att man får göra så här med andras konstverk.. det är helt kärleksfullt och utan egen vinning)

Tack Alma Löv


1 kommentar:

  1. Tack Helene, det var verkligen kul att få några glimtar och dessutom guidade! Jag hann inte hit i sommar - tyvärr! men har besökt museet tidigare.
    Du är ju en riktigt proffsig guide.
    /Britten

    SvaraRadera