måndag 2 augusti 2010

jobbbloggning

...synnerligen olämpligt
men det olämpliga kan få vara just det ...
För just precis nu infann sig den obändiga lusten och viljan och den där meningen som dyker upp i mitt huvud som envisas med att dyka upp just där ganska ofta...sedan en tid...

För såhär ligger det till:

Jag vill skriva krönikor.

Jag vill
Jag vill
Jag vill

Och meningen som dyker upp hela tiden är;

En krönikör skriver krönikor.

Varje dag
Och en författare skriver
Varje dag

Så om man skriver varje dag då är man ett slags författare
för man för-fattar något ... varje dag... alltså det är det man gör...
Varje dag

Och det är väl en trösterik tanke
Inte huruvida man blivit publicerad
Eller om det man skriver är genialiskt
Eller Rättstavat
Eller Grammatiskt riktigt
Eller får vara med i Babel och sitta i deras moderna fåtöljer...

Men nu skall jag skriva in närvaro i ett excelark
Lyssna och utvärdera huruvida en självinstruktionskurs i photoshop funkar
Vilka böcker vi behöver köpa in
I vilka mappar jag skall spara S14UM_ UMFA 546328

Lätt som en Plätt
å hejtjolahopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar