lördag 28 augusti 2010

Varning, starkt ord

Det regnar sol. Konstigt är det när solens hetta på ett ögonblick övergår i störtregn. Det är kallt varmt och viner i öronen när jag framhärdar med att sitta ute i luften med entvåtre filtar. Under störtregnen går jag in och får fullt upp med att springa och stänga - öppna - stänga - öppna altandörrarna. Jag vet inte hur det kommer att sluta. Jag är totalt i händerna på vädret. Man kan inte ens jämföra det med en osund kärleksrelation för det fattar tillochmedjag att den sortens projicering på och personifiering av solvindochvatten är meningslöst dravel.

Men faktum kvarstår ... vädret skiter fullkomligt i mig och mitt behov att att känna ute inomhus eller skapa rum utomhus, behovet av fritt strömmande... syre?

Vad ska man säga... jävlar.. kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar