söndag 8 augusti 2010

söndag

.. startade med frukost. utomhus. jag kommer att sitta utomhus tills frostharen tar mig. gp och kaffe och gråa moln. men varmt. sen har ju ett inköp av en köksö medfört stor ommöblering som långsamt håller på att att ta form. och med "ta form" menas även att det krävs fler och andra lampor. ju fler ställen att arbeta, ligga, sitta eller äta på - desto fler lampor. en sådan inhandlades igår, med resultat att en annan måste flyttas och då räcker inte sladden och då måste man byta sladd vilket innebär lilla elektrikerleken med döden som insats.



så det gjorde vi. och lampan blev skitfin!

annika östberg var sommarpratare. och jag blev så påverkad av hur livet kan bli. hur många liv som bara blir utan att man har en endaste aning om det och kanske att man inte ens orkar med att veta om det. så jag lipade lite. vilket passade bra till regnet och ännu gråare moln. och när det är så regnigt och grått går jag gärna ut. inte för att det är speciellt känslosamt med det vädret, mer för att det inte är så många andra hundar ute så min fejk-mördarhund slipper sina traumatiska utbrott. så vi gick ut, pälsen och jag. en dryg timme. det var ... blött.



samtal om närhet, och svårigheter med närhet och sårbarhet och leda och allt det gröna gräs som växer som fan på alla andras gårdar. sånt kräver ett glas vin. så det fick jag.



fläskfilén fick lime som krydda. och chili. återkommer om det blir en succé. nån som inte är jag bakar bullar. och lagar maten. (och det mesta av elen)



det är en vecka kvar av ledigheten och jag känner en liten, väldigt liten med dock längtan efter ... en fredag i november med kallt och efter jobbet och det är helg och det mest spännande som händer är en räka till vinet och kanske en bio. på hela helgen.

ja j-r, regn i augusti skapar melankoli. det är det jag alltid sagt. och melankoli är livsfarligt lätt att förväxla med missnöje. vilket bör göras med förnuft. och måtta.



(går bättre att läsa om man klickar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar