söndag 1 augusti 2010

husdjur



trädgården befolkas av djur med estetiskt sinne. hoppas det går fram hur extremt grön fjärilen är, som sätter sig på den disneyblå friggebodsväggen.

det är som om den vill göra en kommentar, säga - jag är här för att stärka dig i känslan av att det finns en mening med det mesta, eller iallafall med det konstiga val av färg på fönstersnickerier du gjorde för några år sen ... även om den meningen inte varar så många minuter, så är den ändå tillräcklig.


(klicka klicka så ser ni vad jag menar)

och jag njuter en stund av en ordlös kontakt med djur... kvinnan som pratar med fjärilar.. och sedan målar jag allt.. svartbrunt. ja inte fönsterbågarna då, de är fortfarande fjärilsgröna.

tyvärr har jag inte någon bild på detta ännu. men om nån skulle få för sig att uttrycka ett intresse för att se detta, så är det bara att komma förbi eller så lägger jag väl ut bild på det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar