fredag 19 mars 2010

bloggsvacka

ja så är det ...
jag sackar i bloggandet.
mitt huvud känns stundtals lika svävande som en sådan där metallisk köpeballong i Hallo Kitty form...med pratgas i - vad heter det ... butan?
Min coach gav mig i uppgift att skriva till mig själv i en liten fin bok - lyckas inte riktigt hela vägen med uppgiften och hennes intention med det var bara god - som ett slags självpepping,tror jag i alla fall.
Men jag tror att jag är trött på mig själv - jag skulle vilja ta en semester från mig själv.
Me Myself and I.
Vi är utvecklingsfreaks.
En ständig process. I en ständig process.
Jag har läst Scott M Peck - Den smala vägen.
Filtrerar jag mig själv genom honom så är jag mer neurotisk än karaktärsstörd... och hellre det.
Neurotiker driver sig själva till vansinne medan de karaktärsstörda driver alla andra till vansinne.

På måndag börjar jobbet. Den fria tidens era är över. Och må det ske.
Jag tycker det skall bli skönt med struktur och att få bli delaktig i en gemenskap och att bandet nu är backat,redigerat och till viss del rensat från skräp.
eraise and rewind ...och sedan Play.

Kent spelar I Göteborg.
Jag tänker inte gå.
Ett slags kall betraktande musik. Utifrån eller ovanifrån.
Inte dålig men totalt hjärtlös med mycket offer-utanför-martyr-känsla.
Energilös. Deppjävlig.
Så Tack men Nej tack- Jocke Berg.

Istället skall jag ta reda på vad en kolonilott kan tänkas kosta.

det är dags att köra ner händerna i myllan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar