lördag 27 mars 2010

lite om mycket

... alla vill tydligen göra sitt eget sommarprogram. inte jag. jag har knappt nåt klokt att säga så det räcker i 10 minuter utan att det handlar om sjukdomar, skvaller, flams och trams. VEM i hela friden skulle vilja lyssna på det?

alla ska tydligen släcka ljuset i kväll på earth hour. här hemma får vi väl bråka om det.. för jag vill inte sitta i mörker. jag tycker inte det är en gemenskap med andra, att släcka ljuset. och då röstade jag ändå på miljöpartiet... en av 13 i min valkrets. och jag gillar manifestationer som princip.

det som göms i snö kommer upp i tö. tell me all about it. jag har plockat två coop-plastpåsar med hundbajs i trädgården. och det är inte hundens fel, det är ett oerhört pinsamt bevis på att hunden fått för få promenader i vinter. kan jag skylla på att det har varit svår-gått och att tomten är stor? nä. jag kan bara skämmas och lova bot och bättring. bara det slutar regna.

hunden är annars en ganska bortskämd hund. sover i säng med hundhårs-tolerant barn, har älgar, rådjur och rävar på tomten att speja på, spåra och skälla ut. är detta ett försvarstal. ja.

och så mycket lättare det är att blogga när man skiter i versaler. heja gemener!

sommartid... tycker jag nåt om det? hmm.. ja jag gillar det. jag gillar att det hejsvejs över natten blir görmycket ljusare på kvällarna. enda insatsen är att ställa om visare på tre klockor och två mobiler. en lagom arbetsinsats.

och jag älskar dofterna som kommer nu, den galna ensamma fågeln som börjar med sitt entoniga läte tidigare än alla andra fåglar, att se ljustljust grönt nånstans långt nere eller inne i den förmultnade gråbruna härvan av gamla växtdelar från förra året, den alggröna altanen som snart ska högtrycktvättas, att hitta ljusstakar som jag helt enkelt struntade i att ta in i höstas och som stått insnöade på utebordet... tillsammans med yxan och några burkar färg.

antar jag är för snäll mot mig själv men jag inte ens uppröras över min slarvighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar