måndag 8 mars 2010

Google ger stöd i rättan tid!

Idag googlade jag på "det goda i livet", bildgooglade. Tänkte som så att.. hur ska man avsluta denna åttonde mars anno 2010, året då valduellerna i tv började runt 9 januari i snuttifierade 3-minutersdueller, då bevakningen av bevakningen av kungabröllopet tar över nyhetsflöden och trailers för nöjesprogram tar över hela tvtablån, då Haiti däremot inte nämnts på några veckor för jorden bävade i Turkiet, då jag inte ens orkade bemöda mig att skicka skojsms till döttrarna om att ååhhh ååhhh tjejer osv eftersom det inte är ett roligt skämt längre. Jo, med att söka efter det goda i livet!

Behöver mycket av det goda. Utan tvekan känner jag mig mig lite vilse. Har man inget yttre att luta sig mot får det bli det inre. Soffkudden tillexempel. . Och jag byter kanal om minsta lilla trålfiskeprogram går på nån nature-canal... det är för lessamt med lessna fiskar(e). Men nu gör iallafall havsbotten uppror och skickar metangasmoln likt fyllda pruttbubblor. Önskar att dom, pruttbubblorna, stod på vår sida, men det gör dom nog inte.

MEN

Vi ska inte låta oss nedslagas, jag skulle komma till det goda livet! Hittade en färgglad bild som får symbolisera det goda i livet. Först hade jag en bild av ett väldigt fint arkitekthus i Rioja och massa resetips till, men bilden var så liten så man såg inte vad den föreställde. Hur gott är det?



Så här är mitt andraval. Faktiskt fina färger. Även om det är godare med Rioja. För all del, en vanlig BiB duger också.

Ja så tar vi farväl av åttonde mars under mottot; lek, lev och låt andra leva och leka.

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar