onsdag 31 mars 2010

snart påsk

en helg som jag gillar.
inga förväntningar,ingen som behöver åstadkomma så mycket eller leva upp till något eller tjo och tjim som midsommar...
man äter ägg
målar ägg
hyllar hönan och tuppen och deras barn
äter godis
sätter fjädrar i riset    

...hur svårt kan det vara och påskångest har jag aldrig hört talas om ...kanske möjligtvis hos Opus Dei-medlemmar men några sådana känner jag inte ... vad jag vet...

igår fick jag mig en timmes coachning
alltid spännande
o stackars Anita
därför att jag lider av en svårbestämd målsättningsfobi...
jag är som blåvitts målvakt - jag flyttar på stolparna - helt utan hämningar.
Jag är en skuttande måltavla
ena dagen känner jag att guldsmed & smyckesdesigner ÄR DET jag ska satsa på
nästa dag BUTIKSCHEF
veckan efter drar läraryrket
för att två veckor senare bli krönikör
eller en bloggande butikschef inom hälsokost som vid sidan av gör smycken OCH undervisar samt har startat en kennel ...med vinthundar OCH driver en plantskola med perenner och gammaldags växter...

Anita ber mig att gå på A4 papper
Jag kliver lydigt omkring på mina A4 or och känner efter
På vissa får jag genast ont i mina knän - det är stress och frustration
på vissa lyser jag upp
och på vissa drar det till i nacken...
Det var bara på det tomma pappret som ensamheten var en rund varm boll och kroppen kändes lugn och fin...
jag vet inte riktigt vad det betyder
att jag skall ha ett fullständigt tomt jobb
tomt-e kanske ? eller lantmätare ?
Jag tröstar mig med att jag kan vara bra för Anita
att hon möter ett sånt här fall under utbildning...
Vi skrattar en del
eftersom målbilderna börjar anta ett memoryliknande antal...
Och att gråta är ju bortslängt

idag träffade jag min AF grupp
fan jag gillar dem - skarpt
det kommer till att gå bra för dem - helt klart
och då tänker jag att jag kanske skulle vara arbetsförmedlare...
eller så är syokonsulent det ultimata för en som inte vet vad hon ska bli
när hon blir stor...
eller så skall jag ta jobben som säljare som jag blev erbjuden på den trånga och konstiga mässan på AF
Dagens Industri here I come...
imorgon skall jag skriva lite till om påsken
...och vad jag tänker om jesus - världens mest kända VARUMÄRKE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar