onsdag 24 mars 2010

jag arbetar...



alltså finns jag.
Fast jag undrar... om det är något allvarligt fel på mig.
På min energi.
För det känns inte så mycket som arbete. Det är lååååååååååååååååångsamt.
Det är ingen som helst stress - helt befriat- nirvanalikt.
Och gissa vem som blir mer eller mindre tokstressad av detta ???
Jag vet inte om jag kan lära mig att känna mig nöjd med en arbetsdag som bestått av att göra klart 75 foldrar ...dvs stoppa i 4 st blad i en mapp x 75.
Skära upp 7 skivor citron och byta ut vattnet 2 gånger i 2 stycken tillbringare...

det känns som jag har lite mer att ge - det gör det faktiskt.

Imorgon skall jag på en arbetsintervju - sälja växter - igen ...trädgårds- halleluja!
Må den grönfingrade guden vara med mig!
Nu skall jag sova gott o drömma om kryddarrangemang o gammaldags rosenbuskar och lavendel...

För övrigt har de hittat en bit av en lillfinger från en tredje människoras i en grotta i Sibirien...
förunderligt...

                                                                                                       ... en sån här kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar