onsdag 16 juni 2010

bröllop och fotboll ...

...lalla la llala laaaaaa
Danielsson och Pekkanini var en duo.
De lät så här :http://www.youtube.com/watch?v=90n6Q_a9O1k

Jag vet inte riktigt om jag mäktar med vår tids nästintill infantila dissikering av saker ner till neutronnivå  längre.
Ingenting lämnas ett utrymme för egna funderingar och tankeverksamhet.
Allt allt allt skall vändas och vridas in absurdum.

Jag vill inte veta mer om Daniel Westling. Han är säkert en reko kille. Victoria är säkert en rar och jordnära tjej. Jag tror säkert att de älskar varann och passar fint tillsammans.

Jag hoppas det blir ett fint bröllop.

Over.


Fotbolls VM
Tutor tutor tutor
Jag mäktar inte med dem...heller - det låter för mycket. Ett vidrigt ljud.
Förmodligen en kulturkrock blandat med hörselskada och ljudöverkänslighet ...

I Pausen står minst 4 personer + programledare och dissikerar ner till dubbnivå - varenda liten sparkad jordtuva och varför och varför inte och vad en dragning i tröjan kan ha betytt eftersom det finns statistik på att spelare x dragit spelare Y i tröjan förut - i vitasvartrandiga bortamatchtröjor samt tacklat med dobbarna före för 5 år sedan i en träningsmatch på grus ...
jamen ni fattar...
Expertnivåerna uppnår till slut dumidioti...

Jag saknar tiden då sport i stort och sport på TV var en lite torrtrist nördstämpelaktivitet.
Sportspegeln med en ganska humorbefriad Bo Hansson som allvarligt refererade från allsvensk fotboll,bandy,höjdhopp och en släng trav...

Nu är sport underhållning och inte ett dugg roligt längre...

SVT funkar.

Tv4 gör mig illamående...

jag tröstar mig med lite Robyn :http://vimeo.com/11925060

...dancing on my own...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar