torsdag 3 juni 2010

Projektlekare

eller projektläkare eller protesledare eller en liten liten profetletare...

Ni ser - 4 nya yrken bara sådär...

I dagarna 4 har vi byggt ett nytt kontor - svettats och släpat och monterat och skruvat och fixat.
Det blir ganska bra.
Och Återigen sitter jag bakom ett skrivbord.
Denna gången hoppas jag att det blir bra.
Känslan för själva jobbet är God och Glad.

Samtidigt finns det processer som processar - som att jag har mitt kön emot mig.
Jag är en rätt clever person. Min hjärna funkar BRA - den vill gärna hitta lösningar...
Det har jag absolut ingenting för.
Att jag är ganska intelligent och fattar snabbt är inte på något sätt en god egenskap, den är snarare ett störande moment som snabbt blir bortviftad och ännu hellre överlyft på någon av mina manliga kollegor.
Min uppgift är att vara söt och omhändertagande. Det var därför jag blev anställd.
Det är ju rätt störande.
Det är tröttsamt.
Det är ...framförallt tråkigt.

T ex har jag börjat programmera in telefonen och tagit mig tiden att läsa igenom bruksanvisningen- inte jätteroligt men ändå rätt bra att vara insatt eftersom vi skall använda den mycket och snart ... och dessutom använda den som en växel...
" du är lite för snabb helena"
En manlig kollega satte i två nätverkskablar i en kontakt.
"Bra ...verkligen jättebra - att du löste det ..."

Män höjer ofta varandra! Och gärna till skyar som inte är så direkt höga egentligen...
- Nämen ...hittade du On knappen - fan va bra ... skönt att du är med ombord grabben - jättefint ...verkligen...
-Du... han är fan en klippa- helt  otrooooooooliga referenser - helt grymt ... ja jag är riktigt imponerad...

- ...men han hittade On knappen - det är ju inte direkt nobelpriskänningar på det...eller ?

- Gumman ...vi ska tänka positivt och framåt - att vara negativ och kritisk försöker vi undvika - framgång is a pretty smiling face ...

det här ständiga UPP pumpandet av kompetenser frestar på

Och män älskar den jävla bakande Leila - en underbar Ofarlig sockermuffinsmörochsockeruppenbarelse
- totalt helt jävla kanderat ofarlig.
Lite rund o go med vaniljsocker i armhålorna och chokladkladdkakerecept på hjärnan...

...jag får väl börja baka ... och prata nästanbabyspråk om rörsocker o allt sånt som éeee så himlans gott o så några fíiiiiiiina fiiiiiiiiiina jättemumsigtsöta silverhjärtan ...att dekårera mé....

eller också INTE!
                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar