tisdag 15 juni 2010

Det regnar in ...

här i bloggen.
Sommarregn mot rutan.
Det är fint.
Och ljudet av smatter.
Regnsmatter mot tak.
Sommarljud.

För övrigt brottas jag med alla former av gruppdynamik.
Jag har svårt med grupperingar.
Det är tröttande.

men

jag tränar

och

jag förvånas

sedan försöker jag se på mig själv - och hur jag själv skulle betett mig

och  jag kan tänka mig att jag skulle varit en minst lika påfrestande kritiker...

0m inte värre...

jag har dessutom tokjobbat och kroppen protesterar nu vilt.
7 dagar i veckan ÄR inte bra - NEJ NEJ!!!

Kramp i vaderna på nätterna och ett slags avtrubbning känslomässigt...

jag tänker mycket på orden "Känn dig själv"

Och att lyckas ta sig ur sin kopieringsmaskin - att välja andra vägar än att kopiera sig fram i tillvaron.
Modet att våga gå sin alldeles egen väg efter Vem man är ...
En process - minst sagt. Eller flera processer samtidigt... och hela tiden...

det blommar på min balkong - och vilsam ensamhet och sinnesro infinner sig vid plantering och fingrar i ljummen jord...

Myntorna växer - och jag har införskaffat växter som går att äta - som sockerblad, oregano och citronverbena...
Min minilavendel är söt och breder ut sig av trivsel...
Nu önskar jag mig en händig person som har lust att hjälpa mig bygga två väggfasta bänkar på balkongen + en i köket.

Och sommaren är här men jag har inte haft tid att lägga in den tillräckligt i mitt medvetande...

Dagarna ägnas åt annat - som photoshop och katalogisering och mängder av små små små detaljer som förstoras upp till dramatiska megasituationer...

Upptäcksresan Livet fortsätter....

jag bjuder er på Mynta Ginger - varsågoda !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar