tisdag 1 juni 2010

...fick en ask med ironichoklad

av min söta dotter på morsdagen...
Alltså jubileums-prinsessa-gifter-sig-med-en-vanlig-man-från-Ockelbo-choklad.
Jag tyckte den var god - blåbärspralin,hasselnötnougat samt lingonpralin.
1.50 går oavkortat till prinsessparets bröllopsstiftelse vars syfte är att motverka utanförskap och främja god hälsa bland barn och ungdomar i Sverige...
På insidan av locket finns en bild på paret och de är söta och Victoria har en jättefin fin fin klänning.
Den kan de få lov till att lotta ut tycker jag...
Eller ... varför ligger det inte en gyllene biljett i en av askarna - en gyllene biljett till bröllopet.
En ripp of på Kalle och chokladfabriken...
Jag har inte riktigt hängt med i hela det här bröllopsståhejet.
Jag gick med i en bröllopsgrupp på facebokk som hette: mer kung för din krona - de vill ha ett hejdundrande bröllopsBRÖLLOP med vajande fanor- pukor o trumpeter o gycklare och hela fadderullan i dagarna tre...
Mest för att det var Prankmonkey som startade upp det hela - han är en rolig bloggare med lite sting i sig!
För övrigt tycker jag det är fint med kärlek och att gifta sig. Göra ett commitment. Det är modigt att våga satsa på en relation med hull och hår...
Har hittat en ny tidsskrift som får mitt hjärta att slå små glädjevolter: Modern Psykologi - för dig som tänker ....aaaahhh... sååå.... braaaaa

För övrigt känns det bra att ha fått en ny spis då min gamla skenade eller om det var frågan om någon slags poltergeistfenomen - plattor som startade sig själva och blev minst sagt varma - sönderbrända tårtbottnar o annat hemtekniskt mystiskt...

den nya är vit och ren som snö... Vackert Vitvaruvit... helt enkelt...

                                                                                  
                                                     Smaka gärna på en kunglig lingonpralin !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar