söndag 6 juni 2010

saker jag inte tar med mig:

  • de intellektuellas prinsessöverlämningsdiskussioner. det är roligt att så många republikaner är så engagerade i monarkernas vägval. jag trodde en del av argumentationen gick ut på att det är en omodern institution som inte spelar någon roll i ett modernt Sverige. varför blir då en altargång så provocerande? försöker febrilt på mig att tycka nåt, men jag blir mest sugen på vitt vin, så antikungahus jag än är.
  • ilskan över Israels övergrepp mot människorättsaktivister och Gazabefolkning
  • förvåningen över Världskulturmuseéts feghet
  • jobbångest.. eller rättare sagt, ingetjobbångest
  • pälsen.. den är överlämnad i god vård
  • oro över trädgårdstorka, sniglar, regn, översvämningar. det blir som det blir
  • tidningsläsande, nyhetstittande, p1-lyssnande ... tja, omvärldsbevakningen som jag är beroende av varje dag för att försöka hitta i och förstå världen. den finns ju kvar när jag kommer hem ... världen.

men jag tar med mig:

  • maken
  • pass
  • pengar
  • biljetter
allt annat ordnar sig på plats..

Lev väl, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar