fredag 2 juli 2010

Det är varmt

... lite väl hett om både öron samt ben för mig.
Höger underben förvandlades till ett jättelikt och kliande nässelutslag rätt som det var...
Så är det att lära känna sig själv.
Vilket innebär att jag kommer bejaka den här värmeskygga engelska ladysidan hos mig som helst vill sitta i skugga under en parasoll.
Mina dagar som knaperstekt och puttrandes i sand och kokosfett är över...
Nu blir det heltäckta linneballongkläder och brun utan solvitrol.

Längtar en aning efter höst och luft med stålklirr...

För övrigt är ambivalensen stabil. Gruppdynamik är INTE riktigt min grej.
Jag har väldig dålig lust att dynamika grupper.
Jag gillar frihet. Frihet att inte behöva hålla på att styra och ställa med någorlunda vuxna människor.

däremot

håller ett stigande intresse för foto på att växa fram.

Och digitaliseringen
Och katalogiseringen
Och historien om foto i stort
Och att det var ett av få yrken som kvinnor kunde ägna sig åt för att försörja sig under början av 1900-talet och framåt...

Imorgon blir det växtförsäljning ...

1 kommentar:

  1. Hej Helenan!
    Du har en utmärkelse hos mig!
    Mags
    http://magganmagi1.blogspot.com/2010/07/stolt-som-en-hona.html

    SvaraRadera