onsdag 28 juli 2010

Livet är inte rättvist,men det är gott

... är det så ?
Jo så är det nog ... vid närmare eftertanke är jag nog benägen att hålla med.
Fast det beror nog på i vilken situation man är i ... och vilka val man precis insett konsekvenserna av... och allt annat som kan påverka det där gottiga.
Som pengar
Att ha dem
Och
Att inte ha dem

Som hälsan
Att ha den
Och
Att inte ha den

Som Vänner
Att ha dem
Och
Att inte ha dem

På sid 9 i dagens GP -28/7 2010 står det om vänner i en liten artikel uppe i vänstra hörnet;
BRIST PÅ VÄNNER
FARLIGT FÖR HÄLSAN-
att vare sig ha släkt eller vänner är livsfarligt. Lika farligt
som att vara alkoholist,röka 15 cigaretter om dagen eller att inte motionera...

Det är alltså nu klarlagt vetenskapligt.
Ensam är inte ett dugg stark - ensam blir kass ...till slut...

Och då vore det väl trevligt om vi alla slutade upp att berätta den där kollektiva grejen om att vara sig själv närmast och the lonesome hero och sköt dig själv och skit i andra som ligger där och skvalpar i vår kultur.

Vi flockar och det är ju löjligt att lägga ner massa energi på att intala oss att vi minsann klarar oss bäst själva...

Jag gör det inte ... även om jag tycker om att vara själv ibland, men det är nog en annan sak...

Så Nej ...eller Ja - livet är sällan rättvist - men det blir godare när man delar med sig av det till fler...

Och missa inte INTE In Treatment - 22.30 TV2 Mån-Fre
Helt klart beroendeframkallande...

1 kommentar:

  1. idag har jag motionerat, framåtebax till Kba, behöver jag inga vänner då? :)

    SvaraRadera