söndag 25 juli 2010

Ledighet = böcker

att vara ledig är att få läsa - helt utan hämmningar ...
jag vaknar vid 06.15
läser i 45 minuter om Rosemary Alteas väg till att bli medium ...rare... nej...skämt... alltså en som pratar med andar...
somnar om
vaknar vid 9.25 och läser GP om allt möjligt - just idag om ICA Stig som i verkligheten heter Hans Mosesson och gammal Nationalteatermedlem...
blir avundsjuk på att han bor i en gammal ombyggd lada i Brottkärr - för jag vill också bo i en ombygd lada - kanske inte i just Brottkärr men ändå...
Blir lite glad för Stig/Hans har inga bokmärken eftersom han aldrig kollar på nätet - istället räknar han upp sina favorithamnar och jag blir sugen på att få se Lilla Kornö på riktigt - ..." det är så vackert:den lilla hamnen,de dramatiska bergen och husen ..."

Igår beställde jag en bok via nätet som en gammal barndomsvän tipsade mig om då vi sprang på varandra på Zara och blev stående vid ett bord med rätt snygga byxor i en lite urtvättad pastellvariant av jeanstyp och Grace Kelly inspirerade 50 tals koftor - diskuterandes ledarskap och hur bra det kan gå samt hur jävla illa det kan gå ...också ... ifråga om gruppdynamik.
Boken heter Ledarskap på apstadiet.
Det är en bok som blandar friskt mellan gruppdynamik och chimpansforskning och den blandningen kan man nog bara älska... dessutom går en del av bokens intäkter oavkortat till apforskning...
Jag kommer återkomma med rapporter om detta inom 2-3 leveransdagar...

För övrigt är det två böcker som dagen kommer ägnas åt :

Livets små omvägar - 50 råd från en som tagit dem av Regina Brett - det är en mysig och god bok ... kanske kommer jag att låna hennes 50 råd här i bloggen och utveckla dem efter mitt förvirrade liv...

Alla goda ting är tre av Robert Moss - att se kraften i drömmar,sammanträffanden och fantasin ... och nog kan jag behöva hjälp här eftersom drömmen inatt bestod av en rätt stel gammal älg som bara stod rätt upp och ner samt en flock med harar eller kaniner som var direkthämtade ur den långa flykten... Briiiiiiiiiiight eyeeeeeeeeeeeeees ...buuuuuuuuuuurning likeeeeeeeee fireeeeeeeeeee

jag hoppas jag slipper springa på den där älgen - universiellt sammanträffande eller ej...

Pax vobiscum alla ni därute  - jag återgår nu till de magiska ordens värld ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar