lördag 10 juli 2010

önskar mig en sommarstuga

typ den här:
I Åsa
550 000 tusenlappar...

Jag intalar mig att det är tyst och lugnt där.
Jag har läst en bok om önskningar.
Att det man önskar sig kan man få- att önskningar är ett slags krusningar på energibanor men att alla former av önskningar fungerar som kedjereaktioner och därför alltid påverkar andra på något sätt...

Läste en intervju med Karin Alvtegen - hon med böcker som Skuld; Skam,Svek.
Bra och välskrivna psykologiska deckare.

En dag såg hon ett program på kunskapskanalen om att vi människor egentligen inte VET någonting.
Att det finns precis hur mycket som helst att upptäcka ... till
Hon tyckte det var trösterikt...
Det tycker jag också...

Nu har jag upptäckt att jag längtar efter en sommarstuga...

3 kommentarer:

  1. Att önska är också en sportgren. Man kan önska vad som helst.
    Jag läste i en bok om affirmationer, "tänk dig ett bättre liv" av Anna-Stina Wrethammar - har jag för mig hon hette...Affirmation = önskan. På ett effektivt sätt.
    Hon skrev att Gud (läs universum om det känns bekvämare) gör inte skillnad på en slickepinne och en porsche. Dvs det är helt ok att önska vad som helst. Inget är svårare eller lättare att få pga av sitt jordiska värde. Det handlar om att önska och sen släppa tanken på hur det ska gå till till de "universella makterna".
    Jag har bevis på att det funkar.
    Tjo!!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående! Har många liknande
    erfarenheter, de mest förbnluffande saker kan
    inträffa, tro mig!

    SvaraRadera
  3. själv känner jag lite att man ska akta sig för vad man önskar.. det kan slå in, och då står man där .. :)

    fast jag skickar ändå ut en önskning i världsrymden.. jag önskar mig livsenergi och ett fast jobb! tack. (man får aldrig glömma tacka..)

    SvaraRadera