måndag 8 februari 2010

Detta har hänt...




1... min hall är nu Lila, viol för att vara exakt och jag är mycket nöjd.
Det blev finfint, efter att ett tag mitt i målandet ha fått illavarslande känningar av ett kvarglömt scenario från Lukas Moodyssons Tillsammans - och mer som en 1970 tals hall i ett Grön och Ull kollektiv i Ulricehamntrakten än trendig 2010 variant i Härliches Kungsbacka...
Jag borde naturligtvis tagit före och efter bilder för det går minsann rysligt fort att glömma en lindblomsgrön svampad tapet med tillhörande bård med pastellfärgade geometriska former á la´1989. Nu pendlar jag mellan att köra på en avskalad industrikänsla med 50-talsinslag eller att svulsta iväg i guld och orientaliskt vilket var en tanke från början... Jag tror det lutar åt industrikänsla och det gör mig förvånad.
Men det är minsann Intressant att göra sig själv förvånad också.
Glädjande på något vis för då finns det spännande outforskade inre landskap att studera närmare... bland annat inom inredning...

2... jag har fått muskler - spirande överarmsmuskler och kroppen känns fastare och mer stabil.
Stadigt stående på jorden och detta endast efter 6 gånger på gymmet.
Det är en tillfredsställande känsla - speciellt när man som jag känt mig i ett ganska obehagligt svävande lååååååångt fritt fall ifråga om det mesta...

3... fick Tara i brevlådan och drabbades av en känsla att det är akut brist på kända människor i Sverige  - det bör väl finnas fler än dessa ständigt recyklade kändisar som gifter sig,skiljer sig, drabbas av magsjukdom eller panikångest,hittar Ayur veda eller Yoga och en ny man och sedan skriver en bok för att sedan göra om hela cykeln igen ...
 Allvarligt ... Det måste finnas människor som ritar saker,forskar,utvecklar och lever på andra sätt och tänker i andra banor än Ytlighet-in-Absurdum.
Varför nöjer vi kvinnor/människor oss med så futtigt och likartat från tidningsredaktioner...
Min stora behållning av Tara denna gången var en artikel om Barbara Ehrenreich som gör uppror mot Tänk Positivt - hysterin.
Hon vill Upprätta det skeptiska tänkandet och jag säger ÄNTLIGEN! TACK!
Jag har själv varit något av en fånge i det positiva tänkandet och det kan slå över... tro mig ... att måla verkligheten rosa och svepa in den i fluff kan bli en dyrköpt läxa - och fluffet gör ingen som helst nytta då man slår i verkligheten... nästan bara ännu mer smärtsamt smärtande...
Destruktiva relationer skulle bli kortare och mindre plågsamma om de inte sveptes in i vår vilja att tänka positivt om relationen och den andra parten. Alla är inte fina och goda och gör sitt bästa - en del är faktiskt helt enkelt bara dumma i huvudet...
Barbara bok heter Bright sided och finns ännu ej översatt. Hon har även skrivit "Körd - uppvaknandet ur den amerikanska drömmen" samt "Barskrapad - konsten att hanka sig fram."

Men...
för att inte avsluta som en bitter men muskulös svävare finns det 3 saker som vi kan påverka genom positivt tänkande;
1 Vårt Humör
2 Vår omgivning
3 Vårt Sexliv
                                         Tadaaaaaaaaaaaaaaa.....!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar