lördag 6 februari 2010

vinterbloggning

Jag blir hela tiden påmind om att det är kallt. Mer påmind ju latare folk är. Här måste man nämligen bära in ved hela tiden för att elda i den supereffektiva kakelugnen. Den är den stora värmekällan i huset, det finns några fler men då måste man lägga sig på golvet för att få i sig lite värme.

Så vi bär ved. Vi är oftast inte jag. Nästan aldrig jag faktiskt. Men påmind blir jag. Så nu tänkte jag hämnas och påminna mina läsare om kylan. Håll till godo. (och ja, det är torka på intelligenta, genomtänkta, bildande blogginlägg, jag vilar mitt hövve efter en veckas heltidsjobb)


det som göms i snö kommer upp.. som lavendel..


och mer lavendel




liten fågel hittar gammalt bröd.. not, men den har gjort en fågelsnöängel!


(känner ni här hur kallt det är..)


Jag har som policy att inte plocka undan sommaren..



så sant som det är sagt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar