lördag 13 februari 2010

Ditt och datt från veckan som spratt ... iväg

Bilköer... jag kör bil till Göteborg när jag ska till nya jobbet. Tänker som så att om jag tar med lunch hemifrån så parkerar jag för lunchpengarna så går det på ett ut. Det är nog många som tänker som jag för det är jag och tusen till ungefär som slåss om vägrenen.. OM inte jag åker före dom. Vilket jag gör. Senast 07.00 måste man starta om man ska vinna bilkön, så jag blir en tidig flexare. MEN.. när jag sitter där i bilen i lugnan ro kan jag inte låta bli att fundera över inflyttningen till Kungsbacka och på vart alla ska vägen när dom ska till jobbet. Fler bostäder, fler människor, många med två bilar, kommer vägen att räcka? Kommer det att bli en enda lång rullbana till slut, där man snabbt kör på, parkerar, stänger av motorn, får tid att sminka ögat eller dricka medhavt kaffe och det enda man behöver göra är att vara beredd att glida av vid rätt tillfälle. Eller hur tänker stadsplanerarna... Bilköfunderingar.

Barnkalas ... jag har varit på två barnkalas. Alltså i betydelsen mitt och en till mig närståendes barn som fyllde 25 och 26. Sånt som föranleder tillbakablickar. Den 11 februari 1984 var det lika kallt som det varit dom här veckorna. Ja, jag skulle säga att det har varit 26 år mellan köldknäpparna. Då, när man bar hem en liten gulsotig varelse, en 2,9 kilos fantasisk liten älskad människa visste man inte hur det skulle bli. Nu vet jag hur det blev så långt, men jag vet fortfarande inte hur det blir om 26 år. Ständigt lika ovetande med andra ord, det spelar ingen roll hur gammal man blir.. Men om jag får önska.. kanske ännu en köldknäpp... helst ännu fler av oss... och obegränsat med livsglädje. Tack.

Köttklister ... pressen larmar och gör sig till. Köttklister minsann. Men visste vi inte alla att skinkan är limmad. Fast då, förr i tiden, alltså förra veckan, hette det köttlim vilket inte låter riktigt lika ...väl? Nu har pressen döpt om det till KLISTER.. hur mycket Karlssons är det inte i det. Klisterkött, limmad julskinka.. same same.. Jag vet inte jag, ska man äta kött, spelar det nån roll om skinkan eller filén är limmad?

Fredag! jobbajobbajobbaheltid.. åtta till femmmmmm .. så kommer fredag... räkor och vitt vin..
HURRA.. fan vad jag gillar det. Och har man som jag turen att dela detta intresse med man.. så kan det så ut så här...




Överraskningsräkor på sängen, med sprattel i vinet (finns ett väldigt prisvärt i champagneklass.. Rotari, 99:- på systemet) Vittbrödsmulor far runt. Det är värt det. Och klockan är bara 18. Frukost på sängen är såååååå 1993.

Nu, lördag eftermiddag. Pälsen är tränad efter alla konstens regler och det blir ett förtidigt zappande. Det gör inget. För på lördagar har mellan8och5 andra betydelser än på vardagar. Det betyder.. GÖRVADDUVILLKÄRADU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar