fredag 12 februari 2010

Februari - en avdomnad transportsträcka

... känns det inte så ?
Den här månaden - som något nästintillliggande mer eller mindre meningslöst.
Jag tror aldrig att något riktigt roligt positivt upplyftande hänt mig i februari.
En gång trodde jag att jag blivit riktigt kär i någon men det visade sig vara ett av mina mer gigantiska missbedömningar någonsin inom den sfären...
Dyrköpt erfarenhet som för evigt borde sänkas med betongklump i minnenas djupaste mörker.
Ja jag vet ... det fungerar inte så ... och att vara bitter är ju såååååååå Bbbbbbbbbeeeeee...
Man skall förlåta och sedan raskt och käckt skutta vidare på livets februaristig och inte hysa Agg mot någon och trallande önska sig alla man mött som vägledare ...ja t o m tacka dem för erfarenheterna man fått lära sig! Jo just det ... den där personen mådde nog väldigt dåligt ... i sig själv... stackars ...snyft snyft!
Jag säger NEJ till det där från och med nu.
Därmed inte sagt att det är eftersträvansvärt att gå och i evighet släpa på olika patologiska idioter och smärtsamma händelser men jag tror att det är precis det som händer om man lurar sig själv med att förlåta Allt och Alla Allting som att det egentligen inte spelade någon roll... på en gång.

Jag vill nog få lov till att simma runt i livets sjö tillräckligt länge och flyta på Mitt Bbbbbeeeee som en nödvändigt skön bitter simdyna.
Och varför är vi kvinnor så fruktansvärt rädda för att bli kallade bittra?
Vill en man eller människa... ja... ja ... verkligen sätta sig på en kvinna så säger han att hon är bitter - det får vem som helst att rulla ihop sig till en liten ynkkula och skamset rulla iväg och gömma sig...
Jag har själv gjort det så jag vet vad jag talar om- alltså skamset rullat min väg...
Så idag fredag vill jag slå ett slag för bitterheten, den måste få ingå annars hade den inte funnits.
Att stå upp för sin bitterhet tror jag är kontraproduktivt på ett positivt sätt.

Fast frågan är om det funkar i en arbets-intervjusituation ...

- Helena, vilken anser du tillhör dina lite mindre bra egenskaper?
- Jo, jag är nog faktiskt ganska bitter - egentligen ...just nu !

Så i denna den bittra månaden februari känns det bittert att icke längre kunna mumsa i sig en hetvägg - dvs semla med varm mjölk som jag nu hastigt o lustigt kom på vara en både God Och Rolig sak med transportsträckan/månaden Februari...

Men det kanske finns glutenfria semlor med laktosfri grädde... eller att en klick mandelmassa med liten hatt med varm soyamjölk... kanske är... mums...igt !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar