torsdag 18 februari 2010

... jobba på Botaniska...

... Det hade minsann varit härligt...
 Vill gärna tro att det vore okey att sälja sin dyrbara tid till västra Götalandsregionen med en god GRÖNt Frodig känsla i maggropen...


...annars kollar jag på curling och stör mig på Katarina Hultings röst - hennes stämband känns tvinnade som ett bungyjumprep och inga stenplaceringar i boet blir förklarade och jag försöker förtvivlat få ett grepp om regelverket... medan Katarina och hennes bisittare sitter o pratar kodspråk om vad som händer på isbanan med varann. Och skrattar och har det lika mysigt som väninnor brukar ha det på en lattefikastund...
Jag vill ha förklaringar - Tack !
Så tråkig är jag. För jag gillar curling - en lek från 1500-talets Skottland...

Läser en bok om känslor av Anna Kåver - den är bra.
Jag vill tro mig om att ha någorlunda koll på känslor - men jag blir tveksam ju längre jag läser.
Sedan blir jag förskräckt (är det en känsla ?)
och så tittar jag mig omkring och ser att det nog är ganska få av oss människor som blir känslomässigt bekräftade... fast det är DET vi alla längtar innerligt efter.
Eller så har jag helt fel.
Att egentligen vet man ingenting - det enda jag vet är att jag ingenting vet sa Sokrates

... ungefär som att titta på Curling med Katarina Hulting som kommentator och nu ligger de svenska herrarna under med 2-1 mot Canada...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar