söndag 26 september 2010

Betongkurs

Ååhh.. åh vad det var roligt! Ett tag hade jag hjärtlappning.. eller kanske två tag. Först när vi startade och fick sitta i en grön soffa med kaffe och ballerinakaka och betongfröken pratade om material och möjligheter. Då fick jag hjärtklappning av förväntan. Sen kom klappningen även när jag pillade dubbelhäftande tejp på halvcentimeterstora oregelbundna spegelglasbitar. Med blodsockerfall.

Men jävlariminlillalåda vad det materialet passar mig. Snabbt och slarvigt är min melodi och det är precis de sidor man kan utveckla i betong. Nu har jag starka funderingar på om jag inte ska kasta ut alla lerverktyg från friggeboden och hiva in betongblandare, frigolitskärare och dubbelhäftande tejp. Nån som är intresserad av el-drejskiva, brännugn, cavaletti och glasyrer?

Så här såg ett mina projekt ut i planeringsstadiet. Man kan tro att det är en riktig undulat. Men den är direktinflugen från leksaksaffären. Numera fastbetongad vid undulatmidjan för all evighet, stirrandes mot dig när du tänder ditt värmeljus. Nån som vill beställa?

Lovar att lägga ut bilden på den färdiga produkten.



2 kommentarer:

  1. jaaaaaaa jag vill köpa drejskivan...

    och du Gud va roligt att betongen var din grej - grattis o heja dej

    kramkram o undulat / helena

    SvaraRadera
  2. it´s all yours.. vill du inte ha glasyrerna och allt det andra oxå?

    SvaraRadera