lördag 25 september 2010

Lördag och Allt är Lugnt

Läst en bok om Kvantpsykologi.
Ja den var precis lika underlig som det låter. Någonstans i Bortom Jag ÄR och Bortom Essensen tappade jag Bort Både Mig och intresset...
Att uppgå i den stora tomheten bortom Tomheten blir lite to much.

Igårkväll satt jag och halvt lyssnade på CarlJan som pratade om mat,smaker och sinnenas betydelse på biblioteket.
Innan hade jag mindre än halvt lyssnat på två kvinnor som sjöng med händerna om frukter ?!
Jag såg inte själva handsången så jag kan inte säga något om det - kanske var väl det själva huvudingrediensen som fattades men jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den typen av kulturyttringar...

Det var kulturnatta och jag verkligen verkligen gillar den.
Massa olika kulturupplevelser och orkestern som spelade slowfoxmusik på den lilla dansbanan vid ån i ett varmt strilande höstregn med fyra fem dansande par var som en filmscen i en Pedro Aldomodovarfilm.
Drömsk,vacker och hoppingivande.

MEN

Heltidsarbete med människor i kris gör att jag inte orkar ta in.
Jag är så att säga uppfylld till brädden av ...intryck ...tankar och information.
Det finns ingen plats... inget utrymme... glaset är fullt och rinner över...

Handsånger om frukter skvalpar över och blir till en pöl av energibrist...

det enda jag önskade mig var Lugn och Ro och Tystnad

Jag gick hem i regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar