torsdag 2 september 2010

saker som slår mig del 1

* bristen på riktiga brev - de kuvert som dyker ner i mitt brevinkast kommer oftast från Nordax som vill låna ut pengar eller Collectum som vill att jag ska placera några av alla dessa pensionsfonder som jag inte riktigt har koll på ...
Jag vill ha mer av riktiga brev - från någon som vill lägga den tiden och kraften på mig.
Det vore så fint!

* De stackars stylade människorna i nyheterna på TV 4. Underliga kavajer som ser för små ut, färgblandningar som visserligen går igenom rutan men måste kännas som ett straff att bära, knytblus och brokadväst ??? Blanka matrial blandas med ännu blankare - som om alla var lackade med högblank båtlack och Anna Lindmarker är liksom helt stel - kan det vara högblank båtlack blandad med 1 del halvmatt Botox...

* Sverigedemokraternas lilla romantiska blomma - söt och näpen som en liten tusensköna... men men - det är väl inte riktigt den kopplingen man gör - Sverigedemokraterna är väl mer en köttätande växt med klibbiga flimmerhår eller varför inte en svamp typ en gallsopp

* Det här med att vara vänlig- inte översvallande käck eller nyriksartig utan bara vardagsvänlig.
Ni vet ord som; Hej, Hej då, allt väl,varsågod, Tack, TACK, TACK...


* Behovet av sömn - att verkligen verkligen behöva sova minst 8 timmar och så tänker jag på Margreth Thatcher som sov 3 timmar per natt - Varför ? Var det på grund av sömnbrist som hon tog sig själv på så stort allvar? Var det därför hon pratade om sig själv i tredje person?

* Elgigantens reklam - de skulle ha sig en smäll - tillbaka - Utan tjafs  !

1 kommentar: