onsdag 1 september 2010

September

...ja det här är alltså det nya inlägget
Det som skall få lov till att handla om september
Den bästa av månader.
Så är det.
Jag tycker mycket om september.
Luften som doftar äpple och har stål i sig.
Klar och jolmfri.
Alla atomer är där de skall vara.
I september kan man andas- andas fritt o lätt...
Och naturen tar det lugnt, det finns tid kvar innan det är dags att stänga igen för denna gången.
Ibland skojar den till det lite och kanske t o m satsar på en andra blomning - som pense`er eller en vårblommande klematis eller en magnolia ...! eller en ros... bara för att...


September är årets nionde månad i den gregorianska kalendern och har 30 dagar. Den innehåller årets 244:e till 273:e dag (245:e till 274:e vid skottår). Trots att september är den nionde månaden enligt vår gregorianska kalender betyder namnet den sjunde månaden. Det beror på att man år 153 f.Kr. flyttade årets början till januari istället för mars, där den tidigare legat.
September kallades förr i Sverige för höstmånad, i Danmark fiskemåned.

Det här är några andra former av September ;http://www.youtube.com/watch?v=hy-huQAMPQA


alla har riktigt fina gympakläder och visst är väl den prickiga toppen jättefin till vita latexbyxor med hög midja och ett litet lackskärp - jag blir riktigt uppiggad av + 60 åriga män i denna utstyrsel... det blir jag...  varje dag vore mer färgglad om Dressman tillhandahöll mer ... 70tal... typ ...såhär


eller den här : http://www.youtube.com/watch?v=pxu6iQ28arw&feature=related


höstdisco som svänger... från Sverige


och jag avrundar med ... "wake me up when september ends..."


men jag tänker minsann inte sova mig igenom Månaden med stort S - jag skall njuta av alla 30 dagarna- allt vad jag kan...


och nu hoppas jag vara i fas med inläggen 
och jag ska skärpa mig med bloggandet - ety everyday i mitt liv är som en fransk film och då bör man dela med sig ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar