onsdag 22 september 2010

P A S S I O N

P A I N

PL E A S U R E

Det är inte jag som säger det. Det är en människa som format de orden med hjälp av vita plastmuggar instuckna i viltstänglset uppe på höjden strax innan Linnéplatsen. Och jag som sitter på bussen på väg till jobbet får varje morron en märklig konstupplevelse. Tack människa.

Jag har en egenlek som jag ofta roar mig med som handlar om vad jag skulle välja om jag måste. Eller välja bort. Och just nu kan jag inte sluta försöka välja bland de orden. PAIN... kan jag ju välja bort direkt. Men om jag måste välja mellan PASSION och PLEASURE.
Passion, lust, lidelse ... mot välbehag, glädje, vällust... Och jag MÅSTE (det är det som är leken). Men det funkar inte. För båda de orden innefattar ju i alla sina betydelser också PAIN, och det har jag ju redan valt bort ... så då måste det ju med igen.

Ja, så har jag det. Inte konstigt att jag är helt utmattad redan när jag kommer till jobbet kl tidigtpåmorronen

2 kommentarer:

  1. ha ha tycker att du verkat lite trött....skoja! men verkar vara en kul lek, jag och brossan lekte typ detta när vi var ute på bilresor med familjen jag tror jag ska pröva det på nytt..

    SvaraRadera
  2. gör det! men ett tips är att inte ge dig på nån katalog.. för där MÅSTE man välja nåt på VARJE sida..

    SvaraRadera