lördag 11 september 2010

Veckan som gick,..

eller för all del, går .. i siffror, så som man gör när man inte förmår använda formuleringskonsten .. är jag månne inspirerad av en valrörelse?


5 arbetsdagar - .....
1 veterinärbesök - kostar som en tandläkarundersökning fast är mer prisvärt, för det ingick smärtlindring.
1 förmodat diskbråck - vilket föranledde veterinärbesöket. Och jag ryser av fasa/vällust över min välutvecklade humor, när jag hör min kommentar till diagnosen - va, han som aldrig diskat ..
1 personalfest - under vilken jag var en av 10 som bar vit hög 1700talsperuk. Min var dock den enda som satt på sniskan av sig själv och gjorde att jag verkade onykter. Vilket var ganska skönt för då slapp jag bli det.
1 återupphittat Göteborgsparaply, dvs sönderblåst. Måste köpa nytt.
2 dagar av melankoli - en odefinierbar känsla av något ... en längtan?
2 veckor sedan någon överhuvudtaget rörde vid ett enda städinstrument i hemmet.
0 träningspass, om man räknar bort cyklingen till bussen 2 ggr
2 barn som saknas mig.
0 dagar i hammocken, 0 dagar av trädgårdsarbete ... det är för mycket nollor.
1 fredagskväll uthälld i 1 soffa, pendlade mellan sömn och vaka. Av någon anledning vaknar jag alltid till i tv5s reklampauser.
1 valrörelse som gör mig skräckslagen. Har jag den debatt och de politiker jag förtjänar?

1 kommentar:

  1. Ha ha tänk det är något med tv 5:s reklampauser som vi har gemensamt! Melankolin känns också igen men du ska vi försöka bara ha det skitbra och skitkul!

    SvaraRadera