lördag 8 maj 2010

?

en av mina finaste 1majtågsskanderingar genom tiderna är " lättja, kättja, solidaritet ". varför tar jag tar upp detta med er just nu, det var länge sen jag skanderade?

mina civila olydnander har gått från trädkrameri till att fundera över om jag skulle våga gräva upp ett blåsippsbestånd för egen trädgårdsnjutningsvinning. jag har gått från 3 på skalan revolutionär, till minus 0,3. är det med ålderns rätt?



jag har varit med och startat mycket. eller "startat upp" som det heter på kreativitetssvenska. det är bra. är det mycket sämre att "stoppa ner" och varför är förvaltarens roll så otacksam?

vem, förutom csn bekymrar dig?

det går bra att svara i kommentarsfältet.

1 kommentar:

  1. ja a. helen. du kanske har skuldkänslor för att du är en på utsidan oengagerad mänska? förresten ska man inte stjäla, ej ens tuvor.

    SvaraRadera