måndag 17 maj 2010

Världens bästa syntlåt

tadaaaaaaaaaa ... Joy Division
http://www.youtube.com/watch?v=3Ii8m1jgn_M&feature=related

jamen Ian Curtis - så sorglig men ändå så bra ...riktigt tung melankolisk och vacker syntdansmusik - det är omöjligt men likväl...
och sedan tror jag minsann att jag sett New Order i Manchester 1983 på den legendariska klubben The Hacienda men det har jag inte fattat riktigt förrän nu på senare år - förmodligen för att jag var typ 18 år och tyckte Manchester var helt overkligt deprimerande och blev på tok för full för att inse att det var just på Hacienda jag var och att det verkligen var New Order som spelade och som jag tyckte var helt sjukt bra !

Att vara 18 år betyder verkligen inte att vara sådär uberintelligent...
Det var när jag satt och tittade på 24 hour partypeople som jag anade något välbekant och poletterna rasslade ner ... Bingo - typ 34 år senare...
Det var överlag en underlig resa och i Manchester bodde vi hemma hos en riktig Blueslegend men han har jag glömt namnet på men han var med på The Hacienda och ... uppträdde ...så vi var backstage...
som sagt 18 år och onykter - inte en jättebra kombo - sett ur ett musikhistoriskt minnesperspektiv...

Skall rota runt bland mina minnen och se om jag kan hitta namnet på blueslegendfarbrorn - han hade en käpp med silverhandtag och stora tumringar - vääääääääääldigt ovanligt 1983 ...

To be continued... minst sagt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar