onsdag 26 maj 2010

inspirerad

min medbloggerska inspirerade mig.. vilken smiley skulle ge mig ett ansikte idag...

letar.. febrilt. mest inombords, vem är jag, vem vaknade jag som, vem har jag blivit efter frukost. söker lika mycket på nätet. googlar. hur ser jag ut idag.





visst ser den smygglad ut?! nöjd men osäker på sakernas tillstånd. storögd och lite tom i bollen. med dåligt lokalsinne men orädd eftersom kompassen faktiskt finns i nyckelknippan (detta var inte symboliskt utan bokstavligt).

ja, jag tror att jag nog exakt precis ser ut så har idag, i detta nu, när jag gör mig beredd att gå ut och måla de vita spaljeerna lika brunsvartsvarta som huset. samtidigt som jag funderar på om jag ska högtryckstvätta. Men är lite sugen på att se programmet om prinsessbröllopet på svtplay. Nöjd med att jag har ett roligt jobb att gå till i morron. Och grämer mig över att jag trampade in blåbär i den slitna parketten i köket. OCH över samma blåbärsfläckar i mattan.

och visst ser smileyn lite ensam ut. men nöjd med det. (detta är ett paradexempel på projicering. oerhört lustfyllt att ägna sig åt)

undrar hur jag ser ut i morron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar