lördag 22 maj 2010

tokjobbar

... och undrar vad som egentligen är fel på mig...
Att det ska vara så sjukt svårt att inse begränsningar - typ åldersrelaterade, typ fysiska, typ medvetande,typ sina egna...typ MINA egna...

Jag är inte 20 längre, jag har inte en outsinlig mängd energi...tyvärr.

Jag bör nog istället arbeta regelbundet 8-17 måndag till fredag. Sova 8 timmar minst per natt OCH vila mig Lördag till Söndag - kanske t o m sitta i en kyrka och vara tyst och uttråkad i ca 2 timmar ... bara för att...

...vila

...skaffa mig en brunmaskad katt (ragdoll) att klappa på och en gungstol att gunga i för att bli lugn och harmonisk... och en öppen spis...

mitt nya jobb tror jag kommer till att bli BRA - inte enkelt men BRA.
Det är en skön känsla - enkel.

I fredags träffade jag en trevlig person - med stort hjärta, humor och engagemang och ärlighet.
Det är oxå en skön känsla - en energigivande och enkel känsla

...som Ramlösas nya liner - Ärligt är härligt !

imorgon ska jag jobba 7 timmar till ... och sedan ska jag laga mat och plantera på min balkong - myntor och en klematis och balkonglådor - i år blir det växter i lila och lite mörkt brunt - som i mexikanska chokladblommor  ...


                                                                                                     ...enkelt är det nya svarta... bruna ...lila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar