söndag 9 maj 2010

tunnelkänsla

... två köer ... som slingrar sig ... 350 tujjor á 49 kr st- 5 säckar jord- 3 säckar jord- barkmull, toppdress,torvmull,täckbark ... upphöjt x 3000 gånger
Lösviktsfärsäljningen av grus och jord och täckbark och stenkross per kvm och ton ...
Sedan kommer sommarblommor - nu börjar priserna sätta sig - pelargoner 49 kr - bacopa snöflinga 29 kronor - petunior 10 kronor - lavendel 40 kronor... Perenna grupperna från 30 kronor till 85 kronor...
5 timmar i sträck i en kassa gör att man kliver in i en tunnel och jag tänker på Jumanji - filmen ... där plötsligt en hel savann skenar genom huset...
I ta-betalt-tunneln skulle jag inte lägga märke till en skenande elefant  strax intill ...

Jag blir som en robot - en växtrådgivningsrobot med bättre o bättre kassaskills.
Häckplantor på barrot - vattenslangar och irritation över lerkrukor med skavda kanter...

Och man blir trött av att möta människor intensivt i 5+2 timmar.
Hur man tänkt då man vill rehaba utbrända människor genom plantskolearbete - det funderar jag på en aning?
men ... brand nya fristadsbyxor är inte fel...

snart börjar flight of the condors
och jag är sur på babel som inte tagit med min bittra kärleksdikt
och Bp misslyckades med att lägga på en krage !!! på oljekällan
Och jag önskar jag inte vore så trött så jag kunde se på världens konflikter som är så jädra bra - helt grym research och personliga vinklingar och historia som knyter ihop sammanhanget

men jag avrundar med Blommor-och-bin-glad-disco med Universal Poplab:
http://www.youtube.com/watch?v=lRDn8HRVi98&feature=related
                                                                                                             ... daaaaaaaaaansaaaaaaaaa....!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar