söndag 2 maj 2010

2 dagar

...är en tidning i tidningen Gp - den tänker jag inte skriva om även om jag uppskattar Timo Räisinens krönikor och Henrik ... W-någonting - de är oxå brabra.

nej snarare tänker jag inte skriva nästan någonting eftersom jag fått sjukt mycket frisk luft och mängder av klorofyll i olika färger och höjder och bladverk - i trälådor... (o då blir man trött ...som en gnu - en trädgårdsGnu)

jag har gått minst 45 000 steg - lyft tungt, gett råd, föreslagit perenner o träd o sommarblommor o blivit orolig över mitt kassa minne - jag kommer ihåg de latinska namnen med ca 2,5 timmars fördröjning o då är det så dags att briljera ... to late ...mucho mucho to late och damen med brandgult läppstift och gigantisk växtlista och medlemskap i Botaniska trädgårdens Guldvänner har för länge sedan åkt hem utan sin Hemerocallis citrina - denna helt ljuvliga pärla...

Jävla Linné - latinska växtnamn är som gångertabellen - bara att plugga in och det finns ingen direkt logik att luta sig emot - bara en för dagen någorlunda fungerande hjärna med välsmorda synapser ... aaaaaah... och mina tycks fungera... med viss fördröjning... en  lätt pinsam fördröjning...


                                                                                 Gnu




                                                                    Hemerocallis citrina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar