måndag 11 januari 2010

dagens ord på Bibliotek



Diskuspartiklar - visst är det ett härligt ord !
Jag tänker osökt på meteroitregn och rymden och Sience fiction...
MEN nix pix...
Well, you know, I mean och like är småorden i dialoger ifråga om film och dramatik- ett sätt att uppfatta nyanser i en handling och rollfigurernas inbördes relationer - i Sverige översätts dessa rara små ord oftast INTE ...
Fråga mig inte varför ... men smaka gärna en gång till på själva ordet ... Diskuspartiklar... mmmmm...

Igår såg jag en annorlunda dokumentär som var sorglig, vacker, ovanlig och nästintill outhärdligt välgörande ärlig.
Ibland älskar jag TV och Svt i synnerhet.
Ibland är det vackert att åtminstone försöka förstå människors komplexitet och då blir även det som är sårigt och svårt förståeligt och försonande.
Vackert och med en rätt frisk frånvaro av känslomässigt klet.
Och en intressant tillbakablick om man gillar Göteborg och Teater :http://svtplay.se/v/1832251/dokumentarfilm/hemligheten

Imorgon skall min mage dokumentärfilmas - jag hoppas att de faktiskt inte hittar någonting ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar