torsdag 7 januari 2010

... och jag ser

...film ...igen...
Harry Potter och halvblodsprinsen och nej det är ingen ordning riktigt på hur jag ser filmerna- lite hipp som happ som hippogriff!

Och man kan tycka att jag är barnslig för att inte säga omogen men jag är GLAD över att ha hittat min glädje över fantasi...i alla dess former...igen.
Den var nämligen i stort sett helt kvävd under en ganska lång tid.

Det är en ren njutning att förflytta sig till Hogwarts med trolleridrycker och förhäxningar och mystiska magiska djur OCH Kampen mellan det goda och det onda - en skön form av respit på alla sätt... kanske vår samtid beskriven som en modern saga ur ett trollerimagiskt filter - där en av de elaka heter Narcissa... ja det är himla subtilt och snyggt på något vis!
Och JK Rowling har nog omsatt sin kunskap om Narcissism till sagoform...

dagens känsla har annars varit - Lätt i kroppen
Solen sken vackert på snön - det knastrade av kyla under fötterna - näsor rann och kinder var röda under stora mössor och varma kläder.

Både Kevin och Vargarna är på gott humör och jag klappade min värkande högerarm med min vänstra.
Gårdagens dinglande i osäkerhet fick mig att se på min skräck för att bli av -isad...
med mer varma och kärleksfulla ögon.

Det gör livet lättare.

Och i Norrland är det -42 grader alltså minus 42 grader .

Det är Kallt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar