tisdag 26 januari 2010

trött och vattnig ...

och ute är det fan i mig kallt så det klirrar i lungorna...
Luftblåsorna fylls med is och det är ingen lek, under skorna knirrar det och i skorna kryper tårna ihop för att hålla varandra varma.
Just nu känns januari låååååååååååång som jag vet inte vad.
Ljuva dagdrömmar om flipflops och solbrända vader och en ljum sommarvind med lätta stråk av vanilj från en smultronschersmin störs av ett rinnande öga med tillhörande saltstrilande näsdito...
All denna vätska som vi består av -så störande ... speciellt i kyla.
Att längta bort hjälper inte - Att som GP-Anette-psykologen  mindfulla och accepetera denna snörvlande månad torde vara det rätta - men jag vill inte... jag vägrar ...som vanligt när Anette är i farten!
För övrigt brottas jag med en läroplattform och min totalt urusla förmåga att skapa och infoga tabeller.
Det är som om själva formerna ifråga om strukturer och gantliknande schematiska modeller sätter sig på tvären så fort jag ens tänker tanken... att våga vara fräck nog till närmanden...
Det har drag av skräckfilm - det har det!
Undrar om det finns någon diagnos på tabellfobi och om jag är bortom all hjälp!?

jag skickar ut en tankeboomerang till tabelldimensionen ...

och nej det har minsann inte trillat in några miljoner på mitt konto
trots att jag gör mitt yttersta för att undvika att tänka på det där kontot ...allt vad jag orkar!

men tålamod är kanske en dygd

och mitt i all rinn och huttriga tår så klappar jag på mig själv och mina medmänniskor som stretar vidare i detta land av uppdragna axlar...

                                                       för nu är det bara 2 månader kvar till tussilago i diket...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar