lördag 30 januari 2010

Tipslördag


Inga felläsningar idag tyvärr. Däremot upptäcker jag gång på gång i vintersolens hemska vithet, hur grå-glåmigheten tagit mig i besittning. Ingen vacker syn och den gör att man verkligen längtar till vårsolens mer barmhärtiga grönhet.

Jag är lite stressad för jag ska göra Crrääme bryyyleee. Och egna tortellinis. Men vad gör jag istället. Jo, ger er tips.

Denna gång om tulpaner. Visste ni om att man förlänger tulpaners livslängd med många dagar om man endast har 1 cm vatten i vasen och istället fyller på så fort det tar slut. Visste ni det? Jag hade inte en blekaste men en vän berättade detta när hon såg mig fylla på ända upp, som jag alltid gjort.
och nu står tuplisarna ännu inte helt utslagna efter 6 dar. Men glöm inte hålla koll på vattennivån, man får liksom bli tulpanpassare. Det är det värt, ety det känns som om man har kontroll på naturen.

Jaha.. nu raka vägen till spisen. Maken sanerar toaletter. Jämlikt och korrekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar