måndag 18 januari 2010

Sätt att uttrycka sig

"Det som hänt i Haiti är fucking-far-from-OK. "

Läste detta i en blogg som jag följ..de. En blogg som varierar från att vara intressant till att ge dålig smak i munnen.
Och så härom dagen skrevs detta i rubrikfältet och jag blev så paff. FuckingfarfromOK.. gjorde mig .. konsternerad.

En av världens största katastrofer har inträffat och någon i Sverige avger domen.. detta är lång från OK. Jamen, vad är ok då och vem är han att avgöra vilka katastrofer som är ok och vilka som är fuckinfarfromok. Här blev jag nästan upprörd.

Och då fick jag ta en titt till på mina reaktioner. Är det språkpolisen, är det moraltanten, är det fru PK..eller är det nån annan av mina tråkigare personligheter i mig som blir indignerad?.

Nä.. jag tror inte det. Jag känner bara att det på nåt sätt förminskade haitiernas helvete, kanske försvenskade lidandet. Det är fuckingfarfromok med höga bonusar eller att att tvinga sjuka och känslomässigt halta ut på en arbetsmarknad som inte existerar. Att i ungefär samma graderingssystem värdera och bedöma ett raserat land och ett helt folk i plågor... DET är fuckingfarfromok. Det är bara dumt och en vilja att vara skitviktig.

Ville bara säga det, på tal om ingenting. Och på tal om tacksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar