tisdag 12 januari 2010

My preciooouuuuuzzzzzz...


Det finns mycket jag vill ha...

eller är det kanske så att ibland finns det mycket som jag önskar mig eller så handlar det om dagsform ifråga om habegär.
Men ibland sätter jag mig ner o vecklar med mina hjärnhalvor och försöker fundera ut vad jag önskar mig allra mest...
...som om den lille Gollum hade varit en klorinad variant av en önskefe vilken oväntat knackar på och väser fram att han har tre önskningar till mig... i min trappuppgång !
Frågan är varför just det talet alltid dyker upp ...treeeee önskningar - är det vad den mänskliga rasen mäktar med?
Förmodligen - jag själv har stora problem med att innehållsmässigt fylla upp dessa rent mängdmässigt modesta tal.

Det är minsann inte en helt lätt  uppgift men det säger säkert mer om mig och mina svårigheter att fatta beslut och att innerst innerligt förstå vad mina E G N A Behov handlar om.
Det blir önskningstankar som far omkring likt flipperkulor - jag har t o m lånat en bok om önskningar (Wishing well) som inte riktigt mäktades med att ta sig igenom eftersom den var på engelska och med ett mycket vackert men påtagligt påfrestande typsnitt i skrivstil...
Boken är skriven av en språk-psykologi-professor från Hawai och har ett strikt vetenskaplig utgångsläge.
Mr Pershall har alltså forskat i önskningar och dess kraft.
Enligt honom så skall man akta sig/tänka igenom sina önskningar för det man önskar, det kan både slå in och eventuellt slå tillbaka eftersom önskningar är ett slags kedjereaktioner med åtföljande energihantering för den som önskat och alla andra som blir påverkade av önskningen...
Så en regelrätt utförd önskning kan liknas vid att man slänger en sten i vatten =önskan i universumhavet och ringarna på vattnet = följderna för alla dem som påverkas av önskningen...

Herr Pershall var också noga  med att påpeka att besatthet ifråga om önskningar EJ är att rekommendera då dessa kan komma att påverka en människas själ oerhört negativt (vilket kanske då innebär att man blir blekare och blekare och till slut tassar runt på alla fyra och väser).
Konstigt nog kan jag nog tycka att riktigt äktgiriga människor ofta får något Gollumaktigt över sig...

men men ...

Om nu Gollum står därute i min trappuppgång och är krumt trampande med sitt tre-önske-paket till mig
då tror jag mina önskningar skulle bli såhär;
Och plums föll stenen ut mot universum.....

* 5 miljoner kronor på mitt bankkonto
* Ett lugnt och balanserat sinne ifråga om tankar och känslor
* En stark och fungerande koppling mellan hjärta och hjärna - både till mig själv och alla andra människor på jordenplaneten...

Det hade varit intressant att se Om och Eller något skulle förändras... I do Hope... som goda ringar på vatten...

Imorgon skall jag skriva om paketering och den dokumentärfilmade mage -levern- och- tillhörande- galla (vilken för övrigt var utan anmärkning)!

2 kommentarer:

  1. fem miljoner..bara.. har du räknat med alla vänner som ska få ett bidrag då?

    SvaraRadera
  2. japp - alla é med - vi reser på författarkurs till Goa eller ago eller London eller Västervik...
    nu ska jag inte tänka på summan mer utan sno ihop en kvinnlig magisk Hatty Porrer - 8 och en halv bok senare- utgiven på 150 språk och en rent gigantisk världserövring...

    SvaraRadera