fredag 8 januari 2010

Rösta!

Jag har idag nominerat den här bloggen till Aftonbladets Stora sctrachmybacksåscratcharjagdinbackgpris i kategorin Humor och plågsamma tillkortakommanden!!

Grattisochtacktackminsann!!!

Vi tävlar bl.a mot den här och den här. Den förstnämnda bloggen är betald av Aftonbladet, (vilket tyvärr inte gör den sämre) men det gör hela bloggtävlingsdetaljen nåt som vore den anstiftad av cicilanska maffian. Eller möjligtvis nån ankdammsgrumlig svensk variant av FIFAs lottningsprocedur inföv VM. (kan nån tro att ingen lagt sig i den?)

Dock. Denna del av bloggen tycker att ingen av dom är lika värdig vinnare som .. tja.. nån annan. Typ. Inte språkligt iaf. Typ ... jaja.. lets move on....

Nominerade blir oftast behjärtansvärda bloggar om barn alternativt självgoda bloggar om hur underbart roligt det är leva med söta barn... vilket automatiskt ställer frågan; Hur mycket sötare är en bebis, än en kvinna i menopausen. Inte mycket, det kan jag lova och det ska jag bevisa.. om ni följer denna blogg.

Men för all del, rösta på.. inte med betoning PÅ utan på RÖSTA.. vi har ju för h-e representativ demokrati i det här landet. Rösta på den blogg ni vill ska styra er... till nästa år. Röstar ni på oss kommer ni antagligen att komma hit och det beror på att den här bloggen tror på självständigt tänkande och individens fria vilja. Och att en paus ibland kan kännas som ett stort steg i rätt riktning.

Eller, herregud, rösta som ni vill, den här är ju faktiskt ganska rolig. Not.

Eller.. nåt sånt. Tror jag.

2 kommentarer:

  1. GREeeeeJT
    fan va bra ! heja heja heja !

    SvaraRadera
  2. De två förtsa bloggarna i ditt exempel gör mig riktigt förbannad.
    Vem fan bryr sig om Alex Schulmans jävla unge ??
    Alex Schulman tog upp jättelång tid i ett morgonprogram där han i drömska ordalag berättade om sin döda pappa.. jag fattade ingenting - vad var det för intressant med det?

    Och varför i hela världen bloggar man om sin hjärtsjuka unge.. ?? (Abbe) fy fan

    -Pernilla Wahlgrens blogg var ju så klämkäck så jag blev sugen på att supa mig full - ta bort mig !

    ..men hur röstar man på din blogg då?

    mvh
    Anders F

    PS
    hoppas jag inte sårat nån nu.. :)

    SvaraRadera