torsdag 14 januari 2010

laga mat hemma bra men borta bäst.

Fan vad jag älskar hämtmat.

Jag älskar hämtmat mer än mycket annat i mitt liv. Ett annat sätt att formulera detta är, fan vad jag är trött på att laga mat. jag är mer trött på det än mycket annat i mitt liv.

Orkar inte längre tänka, handla, laga, äta, diska.. grytor ... jag vill hellre ringa, hämta, äta .. då kan jag tänka mig att stoppa saker i diskmaskinen.

Och säg nu inte att det är i-landsproblem för det är helt uppenbart att lever man i ett i-land så blir även problemen iländiga. Dom kan trots det faktiskt vara eländiga.



Jag hoppas att det i en snar framtid utvecklas en yrkeskår som även kör hem hämtmaten.
Som en utveckling av hela konceptet hämtmat till lämnmat.

Idag blir det förresten thai från en skitbra resturang i Billdal. Värt varenda öre. (speciellt med tanke på nyheten om att ett normalhushåll slänger 1/3 av maten man mödosamt burit hem och jag är definitivt ett normalhushåll)

3 kommentarer:

  1. Namn på restaurangen please.
    och gärna en tidplan på när de kommer börja köra ut maten.

    (väldigt vanligt i USA förresten, sen många år. bättre konkurrens och som du säger maten hem till dörren. kanon)

    Andy i Åsa

    SvaraRadera
  2. Tänkte på det, -en ännu bättre grej vore ju när man är lite nere och så, att det kom nån och knackade på dörren med en rykande färsk thai/kina/indonesisk smarrig rätt med ris och alla tillbehör.
    Alltså att de kände intuitivt att här är det nån i nöd som behöver nåt gott !
    Borde väl gå att utveckla tycker jag

    Anders igen

    SvaraRadera
  3. jaaa.. nån som känner när man behöver mat, kärlek, omsorg och som levererar det vid dörren. Utan krav på gentjänster..bara några tjugor..

    vilken fantastisk affärsidé!

    och jag vet inte vad thairestaurangen heter, bara att den ligger granne med hemköp i billdal

    SvaraRadera